2016. január 17., vasárnap

Leonard Steinmayer és Anna Maria Zenner

 Aulendorfban az anyakönyvet 1684-ben kezdték vezetni. Leonard Steinmayer ( 1649 - 1724 ) és Anna Maria Zenner első ismert gyereke Anna Maria 1686.03.01-én született, Johanna 1689.04.28-án. 
Leonard Steinmayer következő gyereke Joseph Anton 1696.02.12-én született, Anna Maria 1697.04.20-án, Johann 1700.03.22-én, ekkor már Gertrud Vogler volt a felesége, tehát Anna Maria Zenner 1689 és 1696 közt halt meg. 
Leonard Steinmayer 1724.05.11 -én halt meg Tannhausen településen, ami 1970 óta Aulendorf része, a foglalkozásához azt írták hogy hóhér.
Gertrúd Vogler 1733.12.15-én halt meg. 
Leonard Steinmayerről két szöveget találtam az interneten, Anton Birlinger és Friedrich Pfaff 1888-ban írt Alemannia könyvében a 101 és 108 oldalak közt. 
Az első egy igazolás. 1676.08.19-én adták ki Hans Michael Leitnernek a mestermunkájáról. Georg Eitzenmayer a Königsegg grófság törvénybírója állította ki: Én jóváhagytam az uradalomban egy boszorkányságbíróság felállítását a joghatóságom alatt Hosskirchben, Margaretha Sautert Ebenweilerből boszorkánysággal vádoltak és halálra ítélték. A legjobb hóhér Leonard Steinmayer Aulendorfból, az ő kérésére és támogatásával Hans Michael Leitner Weingartenből végezte ki Margarethát, szabályosan karddal jól végezte ki, ezzel elvégezte Hans Michael Leitner a mestervizsgáját ahogy kell, ezért mesternek tekinthető, ő kérte erről egy okirat kiállítását az uradalomtól, a szokásos igazolást állították ki Hans Michael Leitner mesternek.
A másik egy boszorkányper 1688.01.28-án, Thomas Zoller a vádlott, a bíróság tagjai az Ammann-polgármester, Stabhalter-alpolgármester, Richter-bíró és az esküdtek. Az ősöm Leonard Steimayer hóhér is ott van. 
A per végén a Stabhalter ezt mondta az ősömnek: Leonard mester, figyeljen oda a felolvasott ítéletre. Azután az írnok felolvasta az ítéletet. Az ítélet felolvasása után kérdezi a Stabhalter: Kérdezem Leonard mester, először, másodszor, harmadszor, a felolvasott ítéletet helyesen és jól megértette ? Erre igent mond. A Stabhalter tovább beszél: Amikor végrehajtod a törvényes ítéletet jól érthetően beszélj, a szegény bűnős kezét és lábát megkötve vigyed a városba. 
Ezután a Stabhalter három részre tört egy botot, a nép közé dobta és így szólt: Az Isten adta az igazságos ítéletet, Isten legyen kegyes szegény lélekhez. 
Az ítélet végrehajtása után így szólt az ősömhöz : Én a Stabhalter mondom, a törvényes ítélet végre lett hajtva. Az ítélet végrehajtása a jog szerint törvényesen történt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése